FANDOM

Bartholo – postać występująca w Gothic. Jest to magnat, mieszkający na zamku w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Zajmuje się zaopatrywaniem reszty magnatów, dostarcza im również kobiety. Nadzoruje też kucharzy GomezaBalama i Omida, bo jak sam twierdzi Gomez nie toleruje partactwa nawet w kuchni. W piątym rozdziale przebywa w jednej z komnat świątyni magów ognia razem z kilkoma strażnikami, a gdy Bezimienny się tam teleportuje mówi mu o tym, że kowal Stone został uwięziony w lochu. Następnie razem ze strażnikami rzuca się na bohatera, lecz ginie z jego ręki.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Mówi Bezimiennemu o zaginionym magnacie Sairo. Zleca bohaterowi śledztwo w tej sprawie. Gdy na jaw wychodzi, że Sairo został zabity przez Melkora, Bartholo rozkazuje Bezimiennemu zabić Melkora. W nagrodę daje mu pełnomocnictwo, na mocy którego Gomez pozwala mu na przejęcie rządów w obozie strażników kopalni oraz ciężki pancerz magnata.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Bartholo i inni mieszkańcy Starego Obozu zabarykadowali się w zamku. Kiedy rozmawia z Bragusem po raz pierwszy, mówi, że niepokoi go nieobecność Kruka, który dwa tygodnie wcześniej wyruszył z kilkoma strażnikami Starego Obozu na ziemie orków i nie wrócił. Po wyzwoleniu Starej Kopalni spod władzy zombie Gomez odsyła Bragusa do Bartholo gdyby chciał wykonać jakieś zadanie. Ten mówi mu, że dwa tygodnie temu wysłał ludzi pod dowództwem Szakala na ziemie orków, ale też nie wrócili. Daje bohaterowi list do Szakala i ma nadzieję, że go znajdzie. Okazuje się, że wszyscy zginęli. Magnat jest smutny, ale mimo wszystko dziękuje bohaterowi oraz odsyła go do Stone'a po ciężką zbroję strażnika, twierdząc, że ta jego dotychczasowa, czyli zbroja strażnika jest zbyt podziurawiona przez ożywieńców. Później wysyła Bragusa do kanionu trolli, w celu zdobycia kła umarłego trolla. Nie chce mu wyjawić, w jakim celu go potrzebuje. Po przyniesieniu kła Bartholo dziękuje Bragusowi i daje mu wschodzącą gwiazdę - miecz dwuręczny, którego Bartholo niegdyś używał, a także mówi bohaterowi, że ta broń jest lepsza niż jego. Po przybyciu ocalałych z Nowego Obozu pod wodzą Lee i Laresa Beliar nagle przejmuje władzę nad ciałem Gomeza i wydaje rozkaz zombie, cerberom i demonom ognia sygnał do ataku na zamek, wskutek czego Bartholo i inni ludzie (poza Bragusem) giną. Bragus przysięga pomścić ich śmierć.