FANDOM

Bandyci Quentina – grupa bandytów, występująca w Gothic. Zamieszkuje małą kotlinkę nieopodal kanionu trolli, gdy nad Górniczą Doliną istnieje jeszcze magiczna bariera.

Gothic Edytuj

Ich przywódcą jest Quentin. W czwartym rozdziale gry przywódca bandytów ucieka przed Bezimiennym – dzieje się tak, gdy bohater posiada większy poziom doświadczenia.

Modyfikacje Edytuj

Wątek tej grupy został rozwinięty w modyfikacjach Świat Skazańców, Edycja Rozszerzona, Mroczne Tajemnice oraz Golden Mod.

Świat Skazańców Edytuj

Bandyci zaczynają się buntować Quentinowi, przyznając rację Estebanowi, który uważa, że lepszym wyjściem byłoby zerwanie sojuszu z Nowym Obozem i zaprzyjaźnienie się ze Starym. W czwartym rozdziale Sancho pilnujący bramy do obozu mówi Bezimiennemu, żeby lepiej nie wchodził do środka, ponieważ są tam ludzie Gomeza, z którymi nawiązali sojusz po śmierci Quentina i przejęciu władzy przez Estebana.

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

Są nową gildią główną, do której bohater może dołączyć. Od samego początku są wrogo nastawieni do ludzi ze Starego Obozu. W czwartym rozdziale, Gomez wysyła oddział strażników do Opuszczonej Kopalni, widząc w międzyczasie jak Drax zabija nieumyślnie Ratforda. Wykorzystują zaistniałą sytuacje by zaszantażować Draxa, który to miał im wskazać drogę do swojego obozu. Quentin wraz z Bezimiennym postanawiają pomścić krew zmarłych przyjaciół, atakując pomniejsze obozy strażników w okolicach Starego Obozu. Następnie dowiadują się, że podczas ich nieobecności Gomez dowiedział się, gdzie znajduje się obóz bandytów i wysłał tam strażników. Bezimienny, Quentin oraz cześć bandytów odbijają swój obóz z rąk Gomeza. Następnie Quentin zleca bohaterowi odnalezienie Draxa i Doyla. Później bandyci przejmują opuszczoną kopalnię. Po tych wszystkich wydarzeniach wracają do swojej siedziby, gdzie żyją w spokoju aż do upadku bariery.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Porwali kobietę, o której mówi na początku gry szalony kopacz imieniem Rost. Wejścia do ich obozu pilnuje bandyta Kosa, a sami bandyci posiadają inne zbroje i oręż.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery prawdopodobnie się rozeszli i dołączyli do pomniejszych grup bandytów lub zginęli podczas próby ucieczki z kolonii.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli do obozu bandytów Quentina bohater przyjdzie wraz z Gornem (który na pewien czas dołącza się po zdobyciu jednego z kamieni ogniskujących) – najemnik zaatakuje Bezimiennego. Powodem tego jest błąd gry – Gorn atakuje Bezimiennego, gdy ten zabija swoich wrogów.
  • Bandyci z modyfikacji Świat Skazańców noszą imiona niektórych bandytów Kruka z Gothic II: Noc Kruka.