FANDOM

Balam – postać występująca w Gothic. Jest to kucharz, mieszkający w Starym Obozie.

Przed akcją gry Edytuj

Balam trafił do Górniczej Doliny jako jeden z pierwszych, gdyż miało to miejsce aż dwadzieścia lat przed przybyciem Bezimiennego. Od tamtej pory wraz z Omidem musieli gotować perfekcyjnie, ponieważ za niesmakującą magnatom potrawę mogli zostać wysłani na ziemie orków.

Gothic Edytuj

Razem z Omidem gotuje potrawy dla magnatów. Może udzielić Bezimiennemu paru informacji na temat Starego Obozu. Za dnia przebywa w zamku, w kuchni która przylega do sali tronowej. Prawie cały czas gotuje jakieś potrawy w swoim kotle. Razem z Omidem mają własną kuchnię w murze zamkowym w której gotują w nocy, jego praca jest nadzorowana przez magnata Bartholo.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Kucharzom cudem udało się przeżyć upadek magicznej bariery. Najpierw przedostali się przez przełęcz, później błąkali się po lasach Khorinis. Dopiero dostali się do miasta w środku akcji modyfikacji. Balam wtedy został „przewodnikiem” gotujących. Obaj znajdują się w karczmie Kardifa. Balam jest bardzo zadowolony, że widzi choć jedną znajomą twarz. Velaya proponuje im, aby pracowali u Onara, gdyż Thekla będzie mogła wtedy opuścić farmę. Kucharze się zgadzają i od tej pory ich głównym zadaniem jest „nakarmienie” najemników.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie Balam i inni mieszkańcy Starego Obozu zabarykadowali się w zamku. Bragus nie może z nim porozmawiać. Później ginie podczas ataku zombie, cerberów i demonów ognia. Bohater przysięga pomścić śmierć wszystkich ludzi zabitych przez istoty Beliara.

Returning Edytuj

Przewodzi grupie zbieraczy ziela koło legowiska czarnego trolla.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku magicznej bariery prawdopodobnie zginął lub został bandytą. Możliwe jest też to, że został ponownie uwięziony przez paladynów oraz knechtów i zmuszony do wydobywania magicznej rudy.