Fandom

Gothicpedia

Bakaresh

5324strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij

Bakaresh – jedno z największych miast Varantu, bardzo bogate oraz bardzo sławne, położone niedaleko Ben Sala, nad brzegiem morza. Dawniej w miejscowości znajdował się także port, został jednak zniszczony. Znajduje się tu także wielka świątynia Beliara oraz skarbiec asasynów. Swoją siedzibę mają tu mroczni magowieSigmor, pustynny wędrowiec oraz Tizgar, jeden z najpotężniejszych czarnych magów oraz przywódca miasta i opiekun świątyni. Wybudowana jest tu także arena, na której walczą najznakomitsi wojownicy pustyni. W mieście można także spotkać wielu bogatych i wpływowych kupców, a także prowadzone są tu wykopaliska, jednakże nie przez orków jak w innych miastach lecz przez chciwego, dziwacznego kupca Aldo. Do miasta prowadzą dwa wejścia od północy i od południa, strzegą ich strażnicy Akrabor i Benito. Dowódcą straży jest Silvio. Mimo dobrej obrony oraz czujnej uwagi strażników, miasto z każdej strony otoczone jest przez niebezpieczeństwa. W ruinach czają się lwy oraz szakale, nad brzegiem morza kręcą się krokodyle oraz topielce, w jaskiniach lęgną się wielkie (ogromne) stada pełzaczy piaskowych, a bogactwo miasta ściąga wielu bandytów i złodziei. Jedną z takich band jest plemię Rasarusa z północnej części miasta, zaś południową oazę zajęło plemię Sinikara. Istnieją pogłoski, że najeźdźcy z północy (buntownicy z Myrtany) walczą po stronie koczowników.

Arena Edytuj

Jedna z dwóch największych aren pustyni, walczą tu najznakomitsi wojownicy pustyni, przede wszystkim asasyni. Właścicielem areny jest Hernando. Stawka każdej walki to tysiąc sztuk złota, walka o tytuł dwa tysiące, za każde zwycięstwo otrzymuje się drugie tyle. Gladiatorzy to: Irhabar, Achmed oraz Mufassa, a także dwóch strażników świątynnych (nie kojarzyć ze strażnikami z obozu na bagnie z pierwszej części gry).

Wielka świątynia Beliara w Bakareshu Edytuj

Największa i jedyna świątynia Beliara w królestwie (pozostałe zostały zniszczone, przetrwała tylko południowa, niestety zniknęła). Niestety nie łatwo się tam dostać. Trzeba mieć odpowiednią reputacje w mieście, dopiero wtedy dostanie się zgodę na wejście od czarnych magów . We wnętrzu znajduje się sanktuarium Beliara oraz gigantyczny posąg mrocznego boga. Wybrańcowi dane jest usłyszeć głos boga oraz spełnić jego wole zaczynając właśnie tutaj. Opiekun świątyni – Tizgar, prawie wcale nie opuszcza tego miejsca. Wokół posągu ustawione są złote figury, puchary oraz różne wartościowe klejnoty jeszcze bardziej ozdabiając to miejsce. Na niższych poziomach znajduje się skarbiec. Jest tam pełno złota, wartościowych naczyń, klejnotów a nawet magicznych artefaktów (amulety i pierścienie). Skarbiec jest bardzo dobrze strzeżony, więc ominięcie elitarnych wojowników oraz czarnych magów broniących skarbu nie będzie łatwe. Jednakże za zgodą strażników można obejrzeć (tylko i wyłącznie) wspaniały skarbiec. Do świątyni prowadzi tunel (jaskinia), wygląd zewnętrzny także jest imponujący. Na zewnątrz wyrzeźbione są kamienne gargulce – plugastwa z odchłani Beliara, które mają za zadanie odstraszyć potencjalnych rabusiów. Mimo iż to tylko kamienne rzeźby, stanowią idealną ozdobę dla tejże świątyni.

Ruiny Edytuj

Są bardzo niewielkie w odróżnieniu od niektórych ruin (np. Mora Sul). Orkowie nie prowadzą tu wykopalisk, ponieważ teren jest wyjątkowo niewielki i nie znajduje się w okolicy żadna świątynia pradawnych. Jednak jak w każdych innych miejscach można tu coś znaleźć. Kupiec Aldo prowadzi tu wydobycie artefaktów oraz poszukuje szkatuł pradawnych, które ponoć mają mu pomóc stać się kimś ważnym (tak jak ważni byli poprzedni właściciele tych szkatuł). Niestety praca w ruinach jest niezwykle trudna i ciężka. Kręci się tu sporo lwów i szakali. Aldo stracił w ten sposób już kilku niewolników.

Czarni Magowie Edytuj

W Bakareshu przebywa czterech mrocznych magów (w żadnym innym mieście nie ma więcej):

  • Tizgar – Władca miasta i opiekun świątyni. Na ogół przesiaduje w sanktuarium Beliara. Jest jednym z najpotężniejszych mrocznych magów Zubena. Ma kłopoty z koczownikami z oazy i on zleca bohaterowi zadanie pozbycia się najeźdźców.
  • Sigmor – znany również jako wędrowiec, przybył niedawno z Ben Erai. Jest bardzo szanowanym magiem, więc wielu kupców chciało by aby Sigmor dobrze na nich patrzył. Ma wielkie wpływy w samym Ishtar i on może Bezimmieny pomóc w dostaniu się do pałacu Zubena.
  • Amul – to bardzo stary mag, bardziej interesują go bogactwa niż religia. Całymi dniami przemawia na dziedzińcu jakie to kary ześle Beliar, jeżeli kupcy nie będą płacić złotem.

Kamień teleportacyjny Edytuj

Kamień teleportacyjny do Bakareshu znaleźć można na pokrywie studni z Silviem, oraz w kufrze w Świątyni Beliara w Bakareshu. Sam kamień teleportacyjny do Świątyni Beliara znajduje się na stole, na najniższym jej poziomie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki