Fandom

Gothicpedia

Atak Grega na Esmeraldę

5036stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Atak Grega na Esmeraldę
Esmeralda2.jpg
Informacje
Miejsce
Morze niedaleko Khorinis
Wynik
Przytłaczająca porażka piratów
odparcie ataku przez paladynów
Uczestnicy
Piraci
Paladyni
Dowódcy
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Załoga piratów
Kontyngent paladynów
Straty
Wszyscy piraci oprócz kapitana Grega polegli
Znikome
jeśli nie żadne

Atak Grega na Esmeraldę – próba abordażu statku paladynów, którzy płynęli na wyspę Khorinis z misją wydobycia magicznej rudy dla króla. Zakończyła się ona druzgocącą porażką piratów.

Przyczyny Edytuj

Po upadku magicznej bariery ruch morski na trasie Khorinis — Kontynent praktycznie zamarł. Grupa piratów Grega, którzy mieli swój obóz w ukrytej zatoce na nieznanej części wyspy, straciła sposób zarobku i rozrywki. Piraci rozpijali się różnymi trunkami, leżąc na plaży i popadali w lenistwo. Z niecierpliwością czekali na pojawienie się na morzu okrętów godnych złupienia.

Przebieg Edytuj

Pewnego dnia na horyzoncie pojawił się statek. Czym prędzej kapitan Greg zarządził pościg upatrzonego okrętu. Po rozpoczęciu abordażu, piraci zorientowali się, że jest to królewski galeon pełny paladynów. Walka nie trwała długo. Napastnicy zostali rozniesieni przez wojowników Innosa, a ich statek zatopiony przez królewskie działa „Esmeraldy”.

Roznieśli nas w drzazgi jak pustą skrzynię po owocach.
― Greg

Skutki Edytuj

Ekspedycja paladynów nie ucierpiała i dopłynęła do Khorinis, gdzie zacumowała. Piraci zaś ponieśli straty, a ich okręt został zatopiony. Grega jednak morze wyrzuciło w okolicach miasta portowego, gdzie błąkał się, szukając sposobu na powrót do swojego obozu w ukrytej części wyspy. Wynik tej bitwy zadecydował o osłabieniu piractwa w rejonach Khorinis, głównie przez straty w ludziach oraz zostawienie obozu piratów pod dowództwem nieodpowiedzialnych i niekompetentnych osób.

Więcej w Fandom

Losowa wiki