FANDOM

Arto – postać występująca w Gothic. Jest to magnat mieszkający w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Mieszka na zamku, przebywa w komnacie Gomeza. Arto, podobnie jak Blizna jest jego strażnikiem. Cechuje go małomówność, nie ma za bardzo ochoty rozmawiać z Bezimiennym. Podczas ataku na zamek stoi w głównym holu i pilnuje, by nikt nie próbował zabić Gomeza, lecz kiedy przybywa Bezimienny, ginie z jego ręki podobnie jak Gomez.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Arto, podobnie jak inni magnaci, posiada w statystykach gildię Strażnik, przez co wita Bezimiennego słowami Za Gomeza!. Dodatkowo Corin z obozu przed Starą Kopalnią mówi, że pokonał Arto w pojedynku.

Przeznaczenie Edytuj

Arto jest przywódcą Zjednoczonego Obozu, powstałego w miejscu dawnego obozu bandytów Quentina. W stosunku do pierwszej części jego charakter zmienił się w znacznym stopniu. Jest o wiele łagodniejszy i milszy. Nie stracił swojej uprzywilejowanej pozycji i wciąż jest chroniony przez ludzi z obozu. Arto potrzebuje nowego szpiega, bo jego poprzedni – Hugo – został zdemaskowany. Przedstawia Bezimiennemu korzyści płynące z pracy jako szpieg. Musi udać się na zamek i poznać Dobara, który ponoć nie jest lojalny paladynom. Twierdzi też, że nadał by się na jego informatora. Arto można przekazać również list od Thorusa. Przystanie na jego propozycję i napisze list, który trzeba z powrotem dostarczyć Thorusowi. Powiadamiając Arto o lenistwie Harloka, wyrzuca go z Obozu.

Po podłożeniu fałszywego listu na temat śmierci Neka, który jest niepodważalnym dowodem w jego sprawie, Arto podejmie ważne decyzje w tej kwestii, a ranga Świstaka w hierarchii Zjednoczonego Obozu zmaleje.

Arto ma plany wobec kopalni porzuconej przez paladynów. Wysyła protagonistę, aby zbadał kopalnię i sprawdził jak się sprawy mają. Arto chce wznowić wydobycie i chce pozyskać kilku kopaczy oraz strażnika.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Arto dalej przebywa na zamku razem z innymi mieszkańcami Starego Obozu. Podczas pierwszego spotkania z Bragusem jest do niego niemiło nastawiony i próbuje sprowokować bohatera do bójki. Protagonista może się zapytać go o jego aktualny wiek, co rozdrażni magnata, który natychmiast pobije bohatera. Po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu, Arto i inni ludzie giną w trakcie ataku zombie, cerberów i demonów ognia na zamek. Bragus przysięga pomścić ich śmierć.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.