FANDOM

Arto – postać występująca w Gothic. Jest to magnat mieszkający w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Mieszka na zamku, przebywa w komnacie Gomeza. Arto, podobnie jak Blizna jest jego strażnikiem. Cechuje go małomówność, nie ma za bardzo ochoty rozmawiać z Bezimiennym. Podczas ataku na zamek stoi w głównym holu i pilnuje, by nikt nie próbował zabić Gomeza, lecz kiedy przybywa Bezimienny, ginie z jego ręki podobnie jak Gomez.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Arto, podobnie jak inni magnaci, posiada w statystykach gildię Strażnik, przez co wita Bezimiennego słowami Za Gomeza!. Dodatkowo Corin z obozu przed Starą Kopalnią mówi, że pokonał Arto w pojedynku.

Przeznaczenie Edytuj

Arto jest przywódcą Zjednoczonego Obozu, powstałego w miejscu dawnego obozu bandytów Quentina.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Arto dalej przebywa na zamku razem z innymi mieszkańcami Starego Obozu. Podczas pierwszego spotkania z Bragusem jest do niego niemiło nastawiony i próbuje sprowokować bohatera do bójki. Protagonista może się zapytać go o jego aktualny wiek, co rozdrażni magnata, który natychmiast pobije bohatera. Po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu, Arto i inni ludzie giną w trakcie ataku zombie, cerberów i demonów ognia na zamek. Bragus przysięga pomścić ich śmierć.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.