FANDOM

Arena – miejsce walk gladiatorów, które są w prawie każdym mieście na kontynencie. Walki gladiatorów popularne są zarówno wśród ludzi jak i orków. Jedne z największych znajdują się w Monterze i Bakareshu. Za najsłynniejszą i najbogatszą (sławiona szczególnie przez orka Taroka), uważa się arenę w pustynnym mieście Mora Sul.

Zasady walk na arenach Edytuj

  • Walka rozpoczyna się w momencie, gdy obaj przeciwnicy wejdą na arenę.
  • Nigdy nie należy bić leżącego ani dobijać przeciwników.
  • Zabronione jest używanie magii i broni dystansowej.
  • Jeżeli jeden z walczących opuści arenę, przegrywa walkę, a jego przeciwnik zostaje zwycięzcą.
  • Gdy nastąpi złamanie zasad, widzowie mają obowiązek odpowiednio zareagować.
  • By zdobyć sławę należy zaczekać aż przeciwnik wyciągnie miecz (tak jest uczciwie).

Gothic Edytuj

Arena w Starym Obozie (G1)

Arena w Gothic

W Gothic arena znajduje się w zewnętrznym pierścieniu Starego Obozu, na północy. Jest położona niedaleko targowiska i południowej bramy (w pobliżu zawalonej wieży). Zarządcą areny jest cień Scatty. Spotkać można na niej przedstawicieli każdego z obozów, tj.:

  • Gor Hanisstrażnik świątynny z Obozu BractwaBezimienny może uzyskać od niego parę informacji, ale gdy chce dowiedzieć się więcej na temat jego współbraci, ma zgłosić się np. do Baal Tarana. Tylko on nie walczy z Bezimiennym na arenie;
  • Kharimnajemnik z Nowego Obozu. Jest najlepszym wojownikiem, który walczy na tej arenie. Jeśli Bezimienny stanie z nim do walki, zyska wielki szacunek u Scattiego i Diego. Oczywiście to pomoże w przyjęciu do Starego Obozu. Przekonać go do starcia nie jest łatwo, Bezimienny musi bardzo umiejętnie go obrażać, by zdecydował się walczyć. Nawet jeśli nie uda się go pokonać, Scatty może się wstawić się za Bezimiennym u Diega, będąc pod wrażeniem jego odwagi;
  • Kirgo – najmniej wymagający przeciwnik. Jest dla bohatera bardzo miły, a gdy chce z nim walczyć, proponuje mu piwo. Pokonanie Kirga zapewnia szacunek Scattiego, co przyczyni się do przyjęcia do obozu.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice na arenie w Starym Obozie walczą ponadto:

Dodatkowo można walczyć z Gor Hanisem. Oprócz tego jest możliwość obstawiania walk. W tej samej modyfikacji jest jeszcze jedna arena - Arena wiecznego ognia. Znajduje się niedaleko Obozu Bractwa, nad świątynią Y'Beriona, jej zarządcą jest Skrzypek. Można na niej walczyć z czterema następującymi przeciwnikami:

  • Psycho – były Strażnik Świątynny z Obozu Bractwa. Skrzypek mówi, że jest trochę niezrównoważony, o czym Bohater przekonuje się bardzo szybko.
  • Bronn – Najemnik z Nowego Obozu, który poszedł reprezentować tam swój obóz. Jest bardzo silny.
  • BeowulfMagnat i były lord Pogranicza. Jego broń to zamrażające Ostrze Chwały.
  • Morht'Gnar – mistrz areny, elitarny ork.

Po ich pokonaniu bohater otrzymuje Kryształ Zwycięzców.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W Gothic II: Noc Kruka nie ma żadnej areny, na której toczą się walki. Jest to spowodowane tym, że Smoki spaliły cały zewnętrzny pierścień dawnego Starego Obozu. Przy ruinach niegdysiejszej areny spotkać można wyłącznie wrogo nastawionych orków.
Jedynie za magazynem portowym w Khorinis odbywają się walki za pieniądze (koszt każdej z nich wynosi pięćdziesiąt sztuk złota), ale są one nielegalne i mało osób o nich wie. Organizuje je były żołnierz Alrik.

Returning Edytuj

modyfikacji Returning występuje orkowa arena położona w ich mieście, Gar Urok, a także arena, na której walczą wojownicy żywiołów – Asgardowie. Bezimienny walczy na tej drugiej tylko raz, by zostać przyjętym do ich grona.

Gothic 3 Edytuj

Wielka arena w Faring (Gothic 3) (by Gothicfan94)

Arena na zamku w Faring

W Gothic 3 areny odgrywają ważną rolę podczas zdobywania reputacji w danych miastach. Wyjątkiem jest zamkowa arena w Faring, na której zdobywa się reputację u ludu orków. W grze jest dziesięć aren znajdujących się w dziewięciu miastach i jednym obozie buntowników. Są to:

Gothic 3 : Zmierzch Bogów Edytuj

W dodatku do trzeciej części gry, występuje tylko jedna arena, która nie pojawiała się wcześniej – arena w Trelis. Można także walczyć na arenach w:

ArcaniA Edytuj

W czwartej odsłonie Gothic Bezimienny walczy na Arenie Lorda Dominigue'a w Thorniarze z Drurhangiem i jego ludźmi. Inne areny nie występują w tej części gry.

Galeria Edytuj