Fandom

Gothicpedia

Ardea

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Share

Ardea
Ardea do szablonu.jpg
Informacje
Położenie
Mieszkańcy
Przed akcją gry:
W czasie Gothic 3:
Populacja
Gothic 3: ok. 35 osób
Gothic 3: Zmierzch Bogów: ok. 30 osób
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Teleportacja
Tak
Występowanie

Ardea – niewielka wioska rybacka, położona na wschodnim wybrzeżu Myrtany. W tym miejscu rozpoczyna się akcja gry Gothic 3.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo o założeniu osady, ani jej późniejszym funkcjonowaniu. Wiadomo jedynie, że pewnego dnia w wiosce pojawił się oddział orków pod dowództwem nieznanego z imienia herszta (który działał z rozkazu władcy orków Kana) i zniewolił wszystkich jej mieszkańców (część z nich prawdopodobnie zginęła podczas próby obrony). Agresorzy nie zdążyli jednak zabronić swoim niewolnikom wyznawać Innosa i nie zdążyli zniszczyć jego chramu. Inaczej niż w pozostałych miastach i wsiach okupowanych przez orków, nie ma tam ani jednego najemnika. Na okolicznych łąkach i pastwiskach żeruje podstawowa zwierzyna łowna: ścierwojady, wilki oraz jelenie, ale można też natrafić na bandytów czy orków. Znajdują się tu ruiny licznych farm splądrowanych przez okupanta.

Gothic 3 Edytuj

Ardea jest pierwszym miejscem, do którego trafia Bezimienny po zejściu na ląd. W chwili przybycia do wioski bohatera i jego przyjaciół jest ona okupowana przez orków. Po wybiciu stacjonujących w osadzie orków, władzę przejmuje w niej starszy wioski – Hamlar, który prosi bohatera o to, by ten udał się do pobliskiej kryjówki buntownikówReddock i przyprowadził ze sobą kilku z nich, by wioska nie pozostawała bez ochrony.

Miasteczko zamieszkiwane przez rojalistów, utrzymuje się głównie z połowu ryb i uprawy. Znajduje się tu także kuźnia i magazyn, za którym wciąż stoi chram Innosa. Niedaleko od wioski znajduje się chatka rybacka oraz latarnia morska, w której żyje i pracuje stary Jack.

Mieszkańcy Edytuj

  • Hamlar;
  • i wielu buntowników i wyzwolonych niewolników.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Ardea należy do frakcji Vengard, której przywódcą jest Lee. Nadal zamieszkują ją ludzie i jest broniona przez paladynów. Nie prowadzi jednak jakichkolwiek działań wojennych, mimo że w jej okolicach staczane są bitwy orków z żołnierzami Lee. W wiosce panuje dziwna epidemia, której przyczyną są tajemnicze artefakty, które w niewyjaśniony sposób znalazły się w wiosce.

Mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie w Ardei nie było żadnego asasyna i najemnika dlatego, że wioska została zajęta przez orków na krótko przed przybyciem Bezimiennego.
  • Przywódca tamtejszych orków nie jest znany z imienia. Zmienia to modyfikacja Quest Pack 4, w której nazywa się on Prakkaz.
  • Gdy pasek życia bohatera podczas walki z orkami w Ardei spadnie do zera, nie zostanie on zabity, a jedynie ogłuszony.
  • W starszej wersji gry gdy gracz podczas rewolucji w Ardei zapisze grę i ponownie ją wczyta, orkowie nie będą go atakować, a jego przyjaciele po prostu znikną z osady.
  • W modyfikacji Złote Wrota do Gothic II: Noc Kruka Bezimienny mówi Lee, że nazywa się Meryl oraz pochodzi z Ardei. Jest to też potwierdzone rozmową z Gornem po pokonaniu smoka ożywieńca, Bezimienny mówi wtedy "zamierzam wrócić do domu", co może być potwierdzeniem od twórców, że pochodzi właśnie z Ardei.

Więcej w Fandom

Losowa wiki