Fandom

Gothicpedia

ArcaniA: Upadek Setarrif

5041stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze82 Udostępnij
ArcaniA: Upadek Setarrif
Arcania-upadek-setarrif-arcania-fall-of-setarrif-cover-okladka.jpg
Informacje
Gatunek
cRPG
Producent
Wydawca
Data wydania
PC:
Świat: 25 października 2011
Polska: 20 stycznia 2012
PS4:
29 maj 2015
Platformy
PC
PS4
Wymagania
Zalecane wymagania:
Core 2 Duo 2.8 GHz
2 GB RAM
karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GTX lub lepsza)
9 GB HDD Procesor: Intel Core 2 Duo 2.8GHz / AMD Athlon II x2 2.8GHz
System operacyjny: Microsoft Windows XP / Vista / 7
Karta graficzna: GeForce 8800 GTX
Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 8.1
Pamięć operacyjna: 2GB RAM
Dysk: 5GB wolnego miejsca
Wymagania zalecane: Procesor: Intel Quad Core 3GHz / AMD Phenom II x4 3GHz
Karta graficzna: GeForce GTX 250
Pamięć operacyjna: 4GB RAM
Nośnik
DVD-Rom
Blu-Ray
Steam
ArcaniA: Upadek Setarrif – dodatek do gry ArcaniA rozszerzający zabawę o kilka godzin.

Opis dodatku Edytuj

Jest to pierwszy dodatek do gry ArcaniA. Nie wymaga on podstawowej części gry, jednakże autorzy zastosowali ciekawe rozwiązanie. Sam dodatek możemy rozpocząć już jako doświadczony mag, wojownik lub łowca (łucznik lub kusznik), ewentualnie wczytać któryś ze stanów gry z podstawowej części dający nam wszelkie statystyki, rozdane punkty i przedmioty.

Dodatek bezpośrednio kontynuuje wydarzenia końcowe podstawowej wersji gry. Gracz trafia do Setarrif – do niedawna tajemniczego miasta, które teraz legło w gruzach. Obecnie opanowane jest przez Arcydemona, który gnieździł się w ciele Rhobara III w Arcanii i plądruje świątynię Adanosa.

W grze przyjdzie nam się zmierzyć z nowymi przeciwnikami takimi jak np. wojownicze kobiety zwane Burzowymi Krukami, opętani setarrifijscy żołnierze, harpie oraz oczywiście wzmocnione magią demona, dotychczasowo spotkane bestie. Do dyspozycji otrzymujemy krainy dobrze nam znane, jak i dżungle oraz krainę zalaną lawą.

Historię zaprezentowaną nam przez Arcania: Upadek Setarrif umila nam chwilowe wcielanie się w niektórych z naszych przyjaciół takich jak Lester, czy Gorn. Dzięki temu sami jesteśmy naocznymi świadkami ich opowieści.

W samej grze mamy oczywiście dostęp do kilku nowych zadań, oraz szeregu nowych broni. Nie mogło oczywiście zabraknąć artefaktów. Jednym z naszych zadań będzie odnalezienie ekwipunku Ethorna I, przodka Ethorna VI znanego nam z Arcanii. Sam dodatek zapewnia nam około trzech dodatkowych godzin gry.

Światowa premiera dodatku to 25 października 2011 roku.

Polska premiera dodatku to 20 stycznia 2012 roku.

Galeria Edytuj

Odbiór Edytuj

Dodatek został bardzo surowo przyjęty przez graczy oraz mieszanie u recenzentów. Serwis Gry-Online wystawił grze ocenę 2/10, chwaląc jedynie oprawę audiowizualną i polską wersję językową gry i krytykując resztę aspektów gry. Niemiecka strona GamingXP.com wystawiła grze ocenę 74%, chwaląc prostą rozgrywkę, piękną oprawę audiowizualną, krytykując natomiast system walki i czas trwania gry. Worthplaying.com nadał ocenę 3.0, mówiąc, że gra ma brzydką grafikę, słaby system walki i krótkie sekwencje grania innymi postaciami. Rosyjski serwis Absolute Games wystawił ocenę 30% krytykując drzewko rozwoju i sekwencje z innymi postaciami. Serwis Strategy Informer grze ocenę 4.0, mówiąc, że gra jest łatwa, krótka, brzydka i ma fatalną fabułę. Gamestar wystawił ocenę 58, chwaląc grafikę, ścieżkę dzwiękową, obsługę i system walki, krytykując natomiast inne aspekty. Włoski Multiplayer wystawił ocenę 5.0 chwaląc fabułę, krytykując natomiast zbyt łatwy poziom trudności, grafikę i mało zadań. Czeski games.cz nadał ocenę 3.0 chwaląc stabilność, muzykę i grafikę, jednak nie spodobało się drzewko rozwoju, zbytnie uproszczenie oraz to, że "szybko się nudzi".

Na podstawie tychże recenzji średnia ocen na Metacritic.com wynosi 41.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwsza gra obsadzona w świecie Gothic, w której występuje więcej niż jedna postać grywalna.
  • Jeżeli bohater posiada ArcaniA na komputerze, to dodatek spyta czy chce używać ekwipunku z poprzedniej części.

Filmy Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki