FANDOM

Atak Rhobara III na Argaan (mapa) (Arcania Gothic 4) (by SpY)

Atak wojsk Rhobara na Feshyr i Argaan (mapa)

Arcania Gothic 4 intro PL01:27

Arcania Gothic 4 intro PL

Intro

ArcaniA Outro en01:47

ArcaniA Outro en

Outro

ArcaniA (dawniej: Arcania: Gothic 4, również Gothic 4: Genesis, Gothic 4: Arcania i Arcania: a Gothic Tale) – spin-off serii Gothic i czwarta gra osadzona w świecie Gothic. Dzieło to stworzone przez Spellbound Entertainment zostało wydane 12 października 2010 przez JoWooD Productions na PC, PlayStation 3 i Xbox 360. 29 maja 2015 na półki sklepowe trafiła wersja na PlayStation 4.

We wrześniu 2014 z nazwy Arcania: Gothic 4 wycięto nawiązanie do serii Gothic, wprowadzono również drobne zmiany w samej grze.

Fabuła gry Edytuj

ArcaniA kontynuuje wydarzenia z Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Postacią grywalną jest bezimienny Pasterz z Feshyr, który opuszcza swoją wieś, aby zemścić się na Rhobarze III za zniszczenie jego rodzinnej wioski i zamordowanie jej wszystkich mieszkańców. Do dyspozycji gracza oddano dwie wyspy, Feshyr i Argaanię.

Dubbing Edytuj

Gra posiada pełny, profesjonalny polski dubbing. Nie zabrakło głosów Tomasza Marzeckiego czy Adama Baumana. Głos Pasterza z Feshyr podkłada Jacek Kopczyński.

Główni bohaterowieEdytuj

Starzy znajomi Edytuj

W Arcanii gracz będzie mógł spotkać starych znajomych Bezimiennego z serii Gothic, takich jak Snaf, Ningal czy Merdarion. Zaskoczeniem okazało się pojawienie Hagena.

Modyfikacje Edytuj

Do gry dzięki Arcania Mod Team powstało wiele modyfikacji poprawiających rozgrywkę, którą starano się upodobnić do starszych gier z serii Gothic. Są to na przykład Sprint Mod lub HUD Mod.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • To pierwsza gra z serii Gothic, która nie została wydana jako exclusive na jedną platformę. Poprzednie części były wydawane jedynie na komputery PC z systemem Windows, oprócz Gothic 3: Początek, który jest dostępny na telefony komórkowe.
  • Pierwotnie ArcaniA miała stanowić pomost pomiędzy serią Gothic a całkowicie nową serią, jednak z powodu bankructwa wydawcy gry, nigdy nie zrealizowano tego pomysłu.
  • ArcaniA to pierwsza gra obsadzona w świecie Gothic, która wprowadziła do rozgrywki osiągnięcia.
  • Tytuł gry pochodzi od słowa arcane, co oznacza tajemny. Wydawca gry uznał, że to dobre określenie świata gry.

Linki zewnętrzne Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule ArcaniA

Więcej z Fandomu

Losowa wiki