FANDOM

Lord Andre – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to królewski paladyn i najważniejsza osoba w mieście Khorinis zaraz po lordzie Hagenie.

Przed akcją gry Edytuj

Z rozkazu króla Rhobara II on i pozostali paladyni przybyli na wyspę w celu zgromadzenia magicznej rudy, ponieważ od upadku bariery dostawy rudy zostały przerwane.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Lord Andre stacjonuje w koszarach i jest dowódcą miejskiej straży. Ma za zadanie dbać o bezpieczeństwo w mieście, pełni także rolę sędziego. Za każdego zgłoszonego przestępcę Bezimienny dostaje od niego nagrodę pieniężną w wysokości stu sztuk złota oraz tyle samo punktów doświadczenia. Lord Andre i jego strażnicy mają także zapewniać bezpieczeństwo okolicznym farmom Lobarta i Akila. Ponadto, w związku z bandytami i innymi niebezpieczeństwami, każdy obywatel powinien uzbroić się w miarę solidny oręż, a nauka walki bronią jest za darmo udostępniona w koszarach. Niestety, z powodu odgórnych poleceń, lord Andre musi zadbać jedynie o tych obywateli, którzy przebywają w mieście, a to oznacza, że w związku z zaginionymi może jedynie zwiększyć nocne patrole. Kiedy Bezimienny należy do straży, po wydarzeniach w Jarkendarze lord Andre nie będzie szczególnie zachwycony nagłym zniknięciem swojego strażnika, ale ta sytuacja diametralnie się zmienia, gdy poznaje rezultat jego działań. Będzie dumny z Bezimiennego, a to dlatego, że odnalazł i uwolnił zaginionych pracujących w kopalni złota.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Andre po śmierci lorda Hagena został mianowany namiestnikiem Khorinis. Z jego inicjatywy zostało zaostrzone prawo, przez które bardzo trudno jest dostać się do miasta. Nakazuje również sprawdzać podróżnych w celu wykrycia przestępców wplątanych w tymoriańską medycynę. Velayi odwiedziny Lorda Protektora proponuje strażnik wschodniej bramy po wyprowadzce goblinów z wieży Xardasa. Po przechytrzeniu strażników wejścia do ratusza lord Andre nakazuje bohaterce pozbyć się wyznawców Beliara. Po zabiciu odszczepieńców każe jej zniszczyć posągi boga ciemności, zlikwidować sieć szpiegowską oraz zabić gromadę orków i jaszczuroczłeków. Po wykonaniu zadań nadaje wojowniczce tytuł baronowej. Informuje też ją o możliwej nieruchomości, w której może zamieszkać bohaterka. W związku z epidemią ospy w porcie w strategicznych miejscach ustawia kuszników pilnujących, aby obywatele nie roznosili choroby. Po przedstawieniu dowodów przez baronową, które oczerniają Lariusa, Lord Protektor sądzi, że są one niewystarczające. Velaya postanawia działać na własną rękę. Szczęśliwie udaje jej się zabić bandytów i byłego gubernatora. W nagrodę lord Andre oficjalnie na placu wisielców mianuje bohaterkę najważniejszą osobą w Khorinis. Sam postanawia udać się do Myrtany, aby wspomóc króla.

Dalsze losy Edytuj

Kiedy lord Hagen i reszta paladynów udaje się do Górniczej Doliny, lord Andre zostaje namiestnikiem Khorinis. Podczas ataku orków na miasto, prawdopodobnie zginął w walce, lub został wzięty w niewolę.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako, że Lothar jest rycerzem wyższego stopnia niż Andre, to teoretycznie on powinien być na jego miejscu. Jednak wytłumaczenie takiego a nie innego stanu rzeczy, może być fakt, że Andre posiada tytuł lorda, więc prawdopodobnie przed przystąpieniem do zakonu paladynów był osobą o wyższym pochodzeniu i miał w przez to styczność z zarządzaniem ludźmi, więc lord Hagen, mógł po prostu uznać, że Andre przez wzgląd na jego doświadczenie w tej materii, nada się na to stanowisko lepiej niż Lothar, Albrecht czy też Ingmar (poparciem tej teorii może być rozmowa Bezimiennego z Wulfgarem, który uważa, że lord Andre dobrze dowodzi strażą miejską w przeciwieństwie do sędziego, który piastował to stanowisko przed nim). Możliwe również, że lord Hagen znając Lothara wiedział, że osoba o jego charakterze nie powinna pełnić tej funkcji, zaś biorąc pod uwagę fakt, że pozostali oficerzy otrzymali już swoje zadania, Hagen postanowił przydzielić funkcję zarządcy innemu, doświadczonemu paladynowi, którym był właśnie lord Andre. Kapitan Garond natomiast teoretycznie też mógłby się pełnić tą funkcję, ale powierzono mu o wiele ważniejsze zadanie dowodzenia ekspedycją do Górniczej Doliny. Jeszcze innym wytłumaczeniem, dlaczego Andre jest dowódcą straży miejskiej a nie Lothar jest fakt, że Lothar zostaje zamordowany w trakcie gry i gdyby był on dowódcą straży miejskiej w Khorinis, to ktoś musiałby go potem zastąpić a to oznaczałoby dodatkową pracę twórców przy skryptach rozmaitych postaci, dlatego więc autorzy gry zdecydowali, że prościej będzie stworzyć dwie osobne postacie do dwóch różnych zadań. Połączenie tych wszystkich teorii daje rozwiązanie zarówno bardzo wygodne dla twórców gry jak i prawdopodobne z punktu widzenia fabuły.
Poprzednik:
Lord Hagen
Tytuł:
Namiestnik Khorinis
Następca:
Ur-Shak
Poprzednik:

Sędzia

Tytuł:
Dowódca straży miejskiej
Następca:
Brak