FANDOM

Alchemia – mistyczna i tajemnicza dziedzina, zajmująca się produkcją mikstur o przeróżnych właściwościach. Rzemieślnicy parający się tą dziedziną zwani są alchemikami. Poza tym, gorzelnicy wykorzystują alchemiczną wiedzę do produkcji alkoholi.

Gothic Edytuj

W pierwszej części alchemia nie jest bardzo popularnym zajęciem. W każdym obozie znajduje się jeden mag, który zajmuje się między innymi alchemią. Dodatkowo pojawia się postać gorzelnika. W Starym Obozie alchemikiem jest mag ognia Damarok. W Nowym Obozie alchemią zajmuje się Riordian, Bezimienny spotyka tam również gorzelnika Jeremiasza. W Obozie Bractwa to Cor Kalom zajmuje się alchemią (m.in. produkcją napoju z wnętrzności pełzaczy ze Starej Kopalni). Bezimienny może z pomocą kolby korzystać ze stołu alchemicznego, jednak nie produkuje przy tym żadnych mikstur ani alkoholu.

Gothic II Edytuj

W drugiej części sagi bohater spotyka nowych alchemików. Wielu z nich pracuje w mieście Khorinis. Są to: Ignaz, alchemik z dzielnicy portowej i Constantino, jeden z mistrzów rzemieślników w dolnym Khorinis. Pozostałymi są: Neoras (mag ognia, który stara się wydestylować miksturę ze smoczych jaj) i Sagitta (zielarka z lasu za farmą Sekoba). W tej części zamiast kolb pojawiają się menzurki. Teraz bohater może uczyć się alchemii i z pomocą stołu alchemicznego, menzurki i składników tworzyć mikstury, mieszać i tworzyć nowe rodzaje tytoniu, skręcać skręty bagiennego ziela oraz ładować Oko Innosa przy użyciu serca smoka. W drugiej części wyróżniamy trzy etapy alchemii:

  • Etap I – zebrać lub kupić odpowiednie zioła i organy zwierzęce (czasem wywary).
  • Etap II – kupić lub znaleźć menzurkę do mieszania składników.
  • Etap III – odpowiednio zmieszać składniki na stole alchemicznym.

Gothic II Noc Kruka Edytuj

W dodatku do drugiej odsłony Gothica alchemia została wzbogacona. Przy pomocy stołu alchemicznego można przyrządzić 3 rodzaje alkoholu: szybki śledź, młot Lou i podwójny młot Lou. Dodano też nowych alchemików i gorzelników:

  • Miguel – niegdyś był czeladnikiem Ignaza, lecz po otruciu swojego mistrza trafił do kolonii karnej; później bandyta
  • Fortuno – przed szaleństwem.
  • Samuel – gorzelnik z obozu piratów.
  • Lou – nieżyjący gorzelnik z obozu bandytów.

Gothic 3 Edytuj

W tej części bohater nie musi uczyć się z osobna każdej mikstury, tylko różnych kategorii:

  • Uzdrawiające;
  • many;
  • wytrzymałości;
  • o efektach stałych;
  • przemiany;
  • trucizn.

W porównaniu z poprzednimi częściami, Bezimienny musi kupić odpowiedni przepis, aby przyrządzić miksturę. Dodana została możliwość tworzenia różnych rodzajów strzał – wybuchowych, ognistych i trujących.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W tej części nic nie ulega zmianom poza alchemikami, których jest znacznie mniej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki