Fandom

Gothicpedia

Al Shedim

5041stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Al Shedim
Al Ahedim (świątynia).png
Świątynia w Al Shedim

Informacje
Typ
Świątynia
Położenie
Południowy Varant
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Świątynia
Ruiny
Obóz orków

Al Shedim – lokacja, występująca w Gothic 3.

Opis Edytuj

Jest to miasto świątynne pradawnych na południu Varantu. Przez setki lat obróciło się w ruiny. Stanowiło ważny ośrodek kulturalny pradawnych, którzy zginęli w czasie wielkiej powodzi, zesłanej przez samego Adanosa. Dzięki zachowanej wiedzy i inskrypcjach, Saturas i Myxir próbują dowiedzieć się czegoś więcej o mieście i samych pradawnych. Mają tutaj swój obóz orkowie, którzy za wszelką cenę chcą się dostać do świątyni i zdobyć znajdujący się tam artefakt, którym jest szata Adanosa. Plany krzyżują im jednak koczownicy oraz Bezimienny. Na wykopaliskach pracuje też zniewolony przyjaciel Bezimiennego – Lester.

Kwatery Kapłanów – przebywają w nich magowie wody Myxir i Saturas oraz grupa koczowników dowodzona przez Wutrasa. Znajduje się w nich siedem kamiennych tablic kapłanów. Na środku umieszczone jest wielkie, ozdobne palenisko. W jednym z kamiennych kufrów Saturas znajduje jeden z pięciu kluczy do świątyni.

Prastara Biblioteka – biblioteka pradawnych. Przechowywano tam całą wiedzę pradawnych. Znajdują się tam trzy zapleśniałe zwoje badaczy.

Kwatery Uzdrowicieli – mieszkali tam uzdrowiciele pradawnych. Ukryte jest tam pięć kufli uzdrowicieli. Na obrzeżach tych ruin kryją się dwie grupki koczowników z Onatasem i Pakwanem na czele.

Szkoła Wojowników – koszary pradawnych. Szkolono tam wielkich wojowników. W ruinach budowli zachowało się siedem figurek wojowników.

Ruiny Strażników Umarłych – mieszkali tam strażnicy umarłych. Chowano tu zmarłych o czym świadczą mumie, które powstały z grobowców i wraz z wieloma szkieletami i strażnikiem świątynnym, kręcą się po ruinach. Bezimienny może tam znaleźć dziesięć urn, niegdyś należących do strażników umarłych.

Świątynia – lud Varantu schronił się w niej przed powodzią. Ukryto tam Obrońcę Ciała czyli szatę Adanosa. Do jej otwarcia potrzeba pięciu kluczy. Ludzie kryjący się w świątyni zginęli a następnie powstali jako ożywieńcy pod przywództwem swych kapłanów. Wejścia do świątyni pilnuje strażnik świątynny.

Obóz orków – założony przez orków dowodzonych przez Tamkoscha. Mieszka tu złapany przez orków Lester. Dzięki pomocy Bezimiennego i Lestera obóz zdobywają koczownicy.

Ciekawostki Edytuj

  • Po zainstalowaniu Patcha 1.70 dostępny jest teleport do Al Shedim. Pojawi się on w koszyku na dużej platformie w pobliżu Saturasa.
  • W obozie orków znajduje się liścik, który po podniesieniu przez gracza nie pojawia się w ekwipunku.

Więcej w Fandom

Losowa wiki