Fandom

Gothicpedia

Action RPG

5324strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fabularna gra akcji (ang. action role-playing game, action RPG) – odmiana komputerowych i konsolowych gier fabularnych, które wymagają od gracza szybkich reakcji na wydarzenia w grze i dużego refleksu. Gry z tego gatunku nazywane są również klonami Diablo, a do gatunku zalicza się też niektóre gry hack and slash.

Chociaż dokładna definicja gatunku nie została określona, zazwyczaj fabularne gry akcji koncentrują się na walce, zmniejszając lub usuwając inne elementy popularne w grach fabularnych. Ponadto walka w grach z tego gatunku odbywa się zawsze w czasie rzeczywistym. Gry fabularne, które oferują taki sposób prowadzenia walki, ale jednocześnie zapewniają podobny poziom innych elementów rozgrywki (na przykład Gothic, The Elder Scrolls IV: Oblivion) są nazywane komputerowymi grami fabularnymi.

Chociaż te gry nie były pierwszymi, Diablo i jej sequele pomogły w popularyzacji gatunku.

Zanikanie różnic pomiędzy gatunkami Edytuj

Niektóre fabularne gry akcji zmniejszają wpływ statystyk bohatera tak bardzo, że zaczynają być uznawane za przygodowe gry akcji, natomiast niektóre przygodowe gry akcji (na przykład Grand Theft Auto: San Andreas) zaczęły dodawać atrybuty opisujące właściwości kierowanego bohatera. Przygodowe gry akcji, które nie opisują możliwości bohatera za pomocą statystyk (włączając serię Legend of Zelda poza Zelda II: The Adventure of Link) są również czasami określane fabularnymi grami akcji, chociaż taka kategoryzacja jest często podważana. Zarówno fabularne gry akcji, jak i przygodowe gry akcji są mocno ze sobą powiązane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki