FANDOM

Nazywam się Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi. Jestem mędrcem i wróżbitą, astrologiem i znawcą tytoniu.
― Abuyin przedstawiający się Bezimiennemu

Abuyin, właściwie  Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest obywatelem miasta Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przybył do Khorinis z Wysp Południowych, o czym mówi Bezimiennemu. Jest wróżbitą i znawcą różnorakiego tytoniu. Przesiaduje cały czas na swoim dywanie na placu wisielców w Khorinis. Posiada dar przepowiadania przyszłości, robi to za cenę od 25 do 1000 sztuk złota w zależności od rozdziału. Podczas transu mówi dosyć ciekawe rzeczy, które w późniejszych momentach się spełniają. Jest koneserem tytoniu. Brzydzi się bagiennym zielem, ale zapali gdy Bezimienny bohater poczęstuje go tytoniem z bagiennym zielem. Posiada tytoń jabłkowy pochodzący z Wysp Południowych. W wolnych chwilach lubi sobie pociągnąć fajkę wodną. Kupuje od Bezimiennego miodowy tytoń, innych smaków nie skupuje. Ilość doświadczenia, jaką można otrzymać za jego przyniesienie zależy od rozdziału i wynosi od 100 do 500 punktów doświadczenia.

Wizje Edytuj

  1. W pierwszej wizji widzi paladynów, Miltena, Górniczą Dolinę i atak smoków na zamek. W dodatku Gothic II: Noc Kruka widzi też Jarkendar.
  2. W drugiej wizji widzi zabójstwo Lothara, przybycie poszukiwaczy, opętanie Pedra i Rytuał Odwrócenia.
  3. W trzeciej wizji widzi walkę bohatera ze smokami i łowców smoków.
  4. W czwartej wizji widzi przygotowania Bezimiennego do opuszczenia Khorinis w celu pokonania Smoka Ożywieńca.
  5. W piątej wizji widzi przegraną wojnę króla Rhobara z orkami i mówi bohaterowi, że powróci, ale nie zazna spokoju.

Modyfikacje Edytuj

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem Abuyin nosi szatę asasyna.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning podczas przepowiadania przyszłości wskazuje bohaterowi miejsce pobytu Opiekunów.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Abuyin nadal przepowiada przyszłość na placu wisielców. Dodatkowo sprzedaje różne odmiany tytoniu. Podczas wróżenia przepowiada Velayi o walce z wyznawcami Beliara, później o epidemii w porcie i w końcu o obozie bandytów. W międzyczasie zgadza się pilnować straganu Jory pod warunkiem, jeśli później otrzyma od bohaterki pięć strzelistych korzeni. Po przyniesieniu towaru obywatel wymyśla tytoń o zapachu znalezionej rośliny.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Abuyin został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Niewykluczone też, że mógł przewidzieć atak orków na miasto i próbował ostrzec innych ludzi. Możliwe, że dzięki umiejętności przepowiadania przyszłości, uprzedził nadciągające niebezpieczeństwo i zbiegł do lasu.