Fandom

Gothicpedia

Abuyin

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Nazywam się Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi. Jestem mędrcem i wróżbitą, astrologiem i znawcą tytoniu.
― Abuyin przedstawiający się Bezimiennemu
Abuyin
Abuyin (Gothic II).png
Informacje
Gildia
Zawód
Wróżbita
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_456_Abuyin

Abuyin, właściwie Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest obywatelem miasta Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc KrukaEdytuj

Przybył do Khorinis. Jest wróżbitą i znawcą różnorakiego tytoniu. Przesiaduje cały czas na swoim dywanie na placu wisielców w Khorinis. Posiada dar przepowiadania przyszłości, robi to za cenę od dwudziestu pięciu do tysiąca sztuk złota w zależności od rozdziału. Podczas transu mówi dosyć ciekawe rzeczy, które w późniejszych momentach się spełniają. Jest koneserem tytoniu. Brzydzi się bagiennym zielem, ale zapali gdy Bezimienny bohater poczęstuje go tytoniem z bagiennym zielem. Posiada tytoń jabłkowy pochodzący z Wysp Południowych. W wolnych chwilach lubi sobie pociągnąć fajkę wodną. Kupuje od Bezimiennego miodowy tytoń, innych smaków nie skupuje. Mówi głównemu bohaterowi, że pochodzi z Wysp Południowych.

Wizje Edytuj

  1. W pierwszej wizji widzi paladynów, Miltena, Górniczą Dolinę i atak smoków na zamek. W dodatku Gothic II: Noc Kruka widzi też Jarkendar.
  2. W drugiej wizji widzi zabójstwo Lothara, przybycie poszukiwaczy, opętanie Pedra i Rytuał Odwrócenia.
  3. W trzeciej wizji widzi walkę bohatera ze smokami i łowców smoków.
  4. W czwartej wizji widzi przygotowania Bezimiennego do opuszczenia Khorinis w celu pokonania Smoka Ożywieńca.
  5. W piątej wizji widzi przegraną wojnę króla Rhobara z orkami i mówi bohaterowi, że sam dokona wyboru.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Abuyin nadal przepowiada przyszłość na placu wisielców. Dodatkowo sprzedaje różne odmiany tytoniu. Podczas wróżenia przepowiada Velayi o walce z wyznawcami Beliara, później o epidemii w porcie i w końcu o obozie bandytów. W międzyczasie zgadza się pilnować straganu Jory pod warunkiem, jeśli później otrzyma od bohaterki pięć strzelistych korzeni. Po przyniesieniu towaru obywatel wymyśla tytoń o zapachu znalezionej rośliny.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Abuyin został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Niewykluczone też, że mógł przewidzieć atak orków na miasto i próbował ostrzec innych ludzi. Możliwe, że dzięki umiejętności przepowiadania przyszłości, uprzedził nadciągające niebezpieczeństwo i zbiegł do lasu.

Ciekawostki Edytuj

  • Niewykluczone, że jego przodkowie pochodzili z Varantu. Można tak wnioskować gdyż mówi do bohatera Ojcze Szczodrości a tego typu odzywki są charakterystyczne dla mieszkańców tej wielkiej pustyni.
  • W modyfikacji Returning podczas przepowiadania przyszłości wskazuje bohaterowi miejsce pobytu Opiekunów.
  • W modyfikacji Requiem Abuyin nosi szatę asasyna.

Więcej w Fandom

Losowa wiki