FANDOM

Władimir Wolkowicz Żyridowski – postać występująca w modyfikacji Podróżnik – Za liniami wroga.

Podróżnik – Za liniami wroga Edytuj

Władimir Wolkowicz Żyridowski jest mieszkańcem Gadiukinowa. Nie znosi on obecnego nadzorcy i pragnie zająć jego miejsce, a w tym celu prosi Podróżnika o pomoc w powiększeniu elektoratu swojej partii ŻDPR wśród innych mieszkańców miasta. Każdej namawianej osobie trzeba coś obiecać:

  • Baranow - nie lubi obecnego nadzorcy i chce zmiany;
  • Goma - magowie wody będą nawadniać uprawy;
  • Iwan Chielsing - nie chce głosować, pobije Żyridowskiego;
  • Jaga - chce zostać osobistą lekarką polityka;
  • Klava - nie zgadza się;
  • Lola - zagłosuje za 100 rubli;
  • Pietrowicz - nie chce nawet słyszeć o głosowaniu;
  • Tolik - chce spalenia wszystkich plantacji konopi, oprócz jego, w celu wyeliminowania konkurencji;
  • Gopper - chce dużo wódki po wyborach;
  • Kuźmicz - chce zostać doradcą nadzorcy do hodowli owiec.

Kiedy Podróżnik wykona to zadanie, Żyridowski będzie regularnie przemawiał na mównicy przy wejściu do Gadiukinowa oraz poprosi Podróżnika o przekonanie nowo przybyłego piosenkarza Filemona o dołączenie do partii i zagrania koncertu przed przemową polityka. Zleca również pewnemu zbirowi zadanie okradnięcia Clintona. Bohater po wykonaniu zadania Clintona może zadecydować, czy wydać Żyridowskiego, czy zostawić go w spokoju.

Dalsze losy Edytuj

Ginie podczas wybuchu bomby atomowej, lub zostaje zabity przez jednostki specjalne W.A.S.P.

Ciekawostki Edytuj

  •  Jego postać to parodia Rosyjskiego polityka Włodzimierza Wolfowicza Żyrinowskiego, znanego ze swojego ciętego języka przywódcy pupulistyczno nacjonalistycznej partii LDPR.
  •  Przemowa, którą Żyridowski wygłasza do mieszkańców Gadiukinowa to prawdziwe nagranie Żyrinowskiego z 2003 r., w którym polityk ubliża ówczesnemu prezydentowi USAGeorgowi W. Bushowi.