FANDOM

Świątynia w Trelis – świątynia występująca w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3Edytuj

HistoriaEdytuj

Świątynia została zbudowana przez Pradawnych wiele lat temu na cześć Innosa. Część, którą odkopali orkowie, prezentuje wielki kamienny budynek, podobny do tego z Al Shedim lub Ben Sali. Być może w głębi skały znajduje się niezbadana jeszcze część budowli. W świątyni ukryto jeden z Artefaktów AdanosaAmulet. Po latach orkowie splądrowali świątynię, wydobyli artefakt i przekazali go Vakowi, a z jego rąk trafił do Bezimiennego.

Położenie geograficzneEdytuj

Świątynia położona jest na pograniczu Myrtany z Varantem, nieopodal miasta Trelis. W tym miejscu mogli spotykać się zarówno Pradawni z Ziem Centralnych, jak i z pustyni.

WystrójEdytuj

Świątynia wybudowana jest z jasnego kamienia. Wewnątrz jest pełno gruzu, kurzu i pyłu. Na ścianach znajdują się malowidła pradawnych wojowników. Kiedyś musiano składać tu obfite dary dla Innosa, ponieważ bohater może znaleźć tu złote kielichy, szkatułki i skrzynie pełne różnorakich dóbr. Na ścianach wiszą tarcze o nieznanej genezie. Całość oświetlają lampy, zapalone prawdopodobnie przez stacjonujących tam orków.

PopulacjaEdytuj

W świątyni skrył się orkowy szaman Kamak. Na zewnątrz orkowie rozbili obóz, skąd nadzorują pracę niewolników. Wewnątrz niej panoszą się szkielety, zombie, chrząszcze i jeden strażnik świątynny. Nieopodal kompleksu spotkać można trolle, bagienne topielce, a nieco dalej – gargulce.

Plany buntowników co do świątyniEdytuj

Odbiciem świątyni zainteresowani są buntownicy z Nemory. Jej dowódca wysłał tam kilku ludzi z Charlesem na czele, by wygnali stamtąd orków, ale Charles boi się uderzyć, gdyż zwyczajnie przydzielonych mu ludzi bardzo brakuje. Prosi więc bohatera, by on się tym zajął.

Gothic 3: Zmierzch BogówEdytuj

Kiedy Thorus dowiaduje się, że Osch jest szpiegiem Gorna, wydaje rozkaz zamknięcia go w świątyni, gdzie znajdują się również ciała innych więźniów.

CiekawostkiEdytuj

  • Widoczne na ścianach wizerunki wojowników mogą być easter eggiem ze strony twórców. Uderzająco przypominają oni oddziały Nieśmiertelnych ze starożytnej Persji – porównaj.