Fandom

Gothicpedia

Świątynia Innosa w Górniczej Dolinie

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Świątynia Innosa w Górniczej Dolinie
Zamek w GD (G1) świątynia (by Ossowski21).png

Informacje
Typ
Świątynia
Położenie
Mieszkańcy
Gothic I:
Gothic II: Opuszczony
Populacja
Gothic I:
Sześć osób Gothic II:
Opuszczony
Zarządca
Gothic I: Corristo
Gothic II: Brak
Ważne postacie
Występowanie
Świątynia Innosa w Górniczej Dolinie – centrum kultu Innosa w Górniczej Dolinie. Jest to siedziba Magów Ognia, którzy tworzyli barierę. Znajduje się w nim mała biblioteczka, hol z pentagramem i laboratorium alchemiczne.

Przed akcją gryEdytuj

Świątynia powstała prawdopodobnie razem z resztą zamku w Górniczej Dolinie. Urzędowali w niej Magowie Ognia, na czele których stał Xardas.

GothicEdytuj

Gdy powstała magiczna bariera, a Xardas wystąpił z zakonu na czele świątyni stanął arcymag Corristo. Oprócz niego mieszkają tam Drago, Rodriguez, Torrez, Damarok i Milten, który dołączył do zakonu po utworzeniu bariery. Po zawaleniu Starej Kopalni wszyscy oni (oprócz Miltena) giną zamordowani na rozkaz Gomeza, ponieważ sprzeciwili się atakowi na Wolną Kopalnię. Z tej świątyni Bezimienny zaczyna atak na Stary Obóz.

Gothic IIEdytuj

Po przybyciu paladynów do zamku świątynia została opuszczona, ponieważ w dolinie nie znajdował się żaden mag. Do starej kolonii karnej oddelegowany został Milten, który miał za zadanie badać czystość wydobytej rudy i zająć się magicznymi sprawami zamku. Po wymordowanych magach zostały magiczne runy teleportacyjne i zapiski Corristo oraz Damaroka.
W świątyni zaszły zmiany tylko na parterze. Sypialnia została zastąpiona laboratorium alchemicznym, zaś stare laboratorium stało się biblioteką. Na górze możemy znaleźć teleport do świątyni. Po opuszczeniu przez Miltena Górniczej Doliny, świątynia po raz kolejny zostaje niezamieszkana.

BumshakEdytuj

W modyfikacji świątynia stała się spiżarnią zamkową.

Dalsze losyEdytuj

Po zajęciu przez orków całej wyspy Khorinis losy świątyni pozostają tajemnicą. Została ona prawdopodobnie zniszczona lub zaadaptowana na inny budynek.

CiekawostkiEdytuj

  • Przez niektórych błędnie nazywana jest klasztorem. Nie jest to jednak klasztor, bo świątynia jest po prostu za mała, by pełnić tę funkcję;
  • w modyfikacji Returning do Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka znajdują się tam duchy, zabitych Magów Ognia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki