FANDOM

Świątynia Śniącego – ogromna podziemna świątynia, wykuta w skale dla potężnego demona, zwanego Śniącym lub, w języku orków, Krushakiem.

Historia Edytuj

Tysiąc lat przed wydarzeniami z Gothic orkowi szamani przywołali potężnego demona. Nazwali go Krushak. Pokonał on wrogie im klany, a w podzięce orkowie wnieśli mu olbrzymią, wspaniałą świątynię. Budowla była pełna przeróżnych pułapek i ślepych uliczek. Demon jednak zamiast być wdzięcznym wyrwał serca pięciu orkowym kapłanom i zamienił wszystkich w ożywieńców. Taki sam los spotkał budowniczych świątyni. Przerażeni orkowie zamknęli wejście do świątyni i uśpili demona. Składali mu ofiary, by go przebłagać. W Świątyni Orkowie schowali miecz pokonanego przez nich wojownika, niegdyś generała w wojnie z orkami – Uriziela. Tysiąc lat później Cor Kalom i jego poplecznicy wyruszyli do świątyni, aby przebudzić demona. Za nimi poszedł Bezimienny. Wybraniec Innosa pokonał szamanów, hordy ożywieńców, apokaliptycznych strażników świątynnych i samego guru. Potem przebił serca kapłanów ich mieczami i Śniący został wygnany do Wymiaru Beliara. Świątynia zawaliła się, a wraz z nią pogrzebany został Bezimienny.

Wygląd Edytuj

Świątynia Śniącego wyglądem przypomina ogromny grobowiec. W środku aż roi się od szkieletów, świątynnych pełzaczy, fanatycznych świątynnych strażników i przeklętych budowniczych. Znajdują się tam również pokłady magmy.

Requiem Edytuj

Spośród modyfikacji do Gothic II dających dostęp do Świątyni, w Requiem została ona poddana największym zmianom. Duża część kompleksu jest zniszczona, stare mechanizmy są popsute, a most prowadzący do starego leża Śniącego przerwany w połowie. Bezimienny podczas zwiedzania świątyni sam jest świadkiem jej dalszego niszczenia, w tym całkowitego zapadnięcia się wielkiego mostu.

Ciekawostki Edytuj

  • W Świątyni Śniącego bohater może znaleźć pamiętnik pewnego niewolnika, który napisał go za czasów budowy Świątyni. Co ciekawe dziennik nie jest zbyt zniszczony, a przecież przeleżał w świątyni 1000 lat.
  • W Gothic II na Dworze Irdorath Bezimienny zapisał w dzienniku, że Dwór jest podobny do Świątyni Śniącego.
  • Jeśli za pomocą kodów w pierwszym rozdziale gracz dostanie się do Świątyni, to będzie tam Cor Kalom, Xardas, Strażnicy Świątynni i Nowicjusze.
  • Istnieje jeszcze jeden, trzeci sposób, by dostać się do świątyni Śniącego: Należy za pomocą czaru zamienić się w chrząszcza i przejść przez szczelinę na szczycie bramy.
  • Prawdopodobnie potęga świątyni położona jest na całej powierzchni Kolonii, a sam Śniący swoje legowisko ma głęboko pod Starym Obozem, dlatego podczas tworzenia bariery zaklęcia kamieni ogniskujących zetknęły się w centrum (mniej więcej nad Starym Obozem) i od razu powiększyły rozmiar bariery.
  • W plikach gry możemy znaleźć mapę świątyni oraz zdobyć ją za pomocą kodu itwrtemplemap.