FANDOM

Ścierwojady – tak nazywamy te wielkie ptaszyska – należy atakować jeden po drugim. Na szczęście łatwo odciągnąć jednego osobnika od reszty stada. Jeśli podejdziesz do nich zbyt blisko, zaczną się denerwować, aż wreszcie rzucą się w twoją stronę. Lepiej, żebyś w tej chwili miał broń w pogotowiu. Jeśli uda ci się trafić ścierwojada zanim on dziobnie ciebie, jak najszybciej wyprowadź kolejne uderzenie. Przy odrobinie szczęścia uda ci się go pokonać bez zadraśnięcia. A jeśli ON dziobnie cię pierwszy… Cóż, lepiej, żeby nie dziobnął.
Drax o ścierwojadach

Ścierwojad – duży ptak nielot, występujący powszechnie na wyspie Khorinis, Argaan i Myrtanie. Jest padlinożercą, spotykanym głównie na obszarach łąkowych i obrzeżach lasu. Większość czasu spędza na przekopywaniu ziemi swoimi dużymi pazurami w poszukiwaniu pokarmu. Żyje w grupkach od dwóch do siedmiu osobników. Jest zwierzyną łowną.

Gothic Edytuj

Odmiana występująca na Khorinis jest pozbawiona upierzenia. Z grzbietu wystają mu ostre guzy kostne, które służą do odstraszania i obrony przed drapieżnikami. Prócz tego wyposażony jest w długi dziób z wyrostkami u nasady.

W kolonii karnej na ścierwojady polują głównie szkodnicy w celach spożywczych. Jest to jedna ze słabszych bestii, z którymi przychodzi się zmierzyć Bezimiennemu. Po zabiciu można z niego pozyskać dwa kawałki surowego mięsa.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Ścierwojad w tej części występuje rzadziej i stanowi większe wyzwanie na początku gry. Wygląd nie ulega zmianie. Po zabiciu można z niego pozyskać kawałek surowego mięsa. W Jarkendarze z dodatku występuje preriowy ścierwojad.

Gothic 3 Edytuj

Osobnik z kontynentu ma krótszy, bardziej zakrzywiony dziób, czerwonawe umaszczenie i charakterystyczny pióropusz na głowie. W odróżnieniu od swojego krewnego z Khorinis nie ma żadnych dodatkowych kostnych elementów uzbrojenia.

Jest powszechną zwierzyną łowną, podstawową zdobyczą jest jego mięso, ale dodatkowo istnieje szansa na zdobycie jaja.

ArcaniA Edytuj

Ścierwojad argaański jest bardziej podobny do osobników z Khorinis, co zawdzięcza licznym wyrostkom; zabarwiony jest jednak na czerwono. Atakuje mocniej od swoich kuzynów – jego uderzenia są rzadkie, lecz dobrze wymierzone.

Występują jego 3 odmiany: zwykły, dziki i prastary. Pojawia się w okolicach Stewark, Krwawej Dolinie i dżungli. Po zabiciu można z niego pozyskać dodatkowe trofeum – pazury.

Taktyka Edytuj

Ścierwojady atakują bohatera, tylko jeśli ten zbliży się zbyt blisko stada. Wówczas oznajmiają swoje zniecierpliwienie okrzykiem, dając czas na wycofanie się. Jeżeli myśliwy zignoruje to ostrzeżenie, to się na niego rzucają, machając wielkimi dziobami. Jednakże pojedynczego ścierwojada można łatwo wybawić od reszty stada, o czym mówi szkodnik Drax. Jest to przydatna metoda polowania w pierwszych etapach gry.

Największym atutem ścierwojada w walce jest jego zasięg – długa szyja i dziób pozwalają mu na zadawanie ciosów z dużej odległości. Dlatego dobrą metodą jest odważny atak z jak najmniejszego dystansu – wówczas ptak panikuje i nie może zadać celnego ciosu. Ścierwojady nie mają sposobu obrony przed atakami z dystansu, ale napierają bardzo szybko. Ponadto zaatakowanie celu, gdy jest blisko swojej grupy, powoduje atak całego stada na napastnika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki