FANDOM

Łuk kompozytowy – broń dystansowa występująca w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz ArcaniA: Upadek Setarrif.

Gothic II Edytuj

Jest to średniej wielkości łuk wykonany z jednego kawałka drewna, wygiętego do wewnątrz pomiędzy grzbietem oraz brzuścem a ramionami. Bezimienny może odnaleźć jedną sztukę w zamkniętym kufrze leżącym wewnątrz niewielkiej jaskini, nieopodal doszczętnie zniszczonego obozowiska strzeżonego przez jaszczury. Obozowisko znajduje się na górującej nad miastem Khorinis skarpie tuż za mostem prowadzącym do farmy Akila. Bohater może go kupić od Jory lub Bospera od drugiego rozdziału za 800 sztuk złota, jego wartość sprzedaży wynosi 240 sztuk złota. Łuk zadaje 40 punktów obrażeń, bohater musi posiadać 45 punktów zręczności, aby mógł go użyć.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Zmianom uległy tylko statystyki oraz cena łuku. Oręż zadaje 65 punktów obrażeń i wymaga 60 punktów zręczności, aby go użyć. Bezimienny może go znaleźć w tym samym miejscu, może go również kupić za 700 sztuk złota. Cena sprzedaży wynosi zaledwie 105 sztuk złota.

Gothic 3 Edytuj

Wygląd łuku uległ znacznym zmianom od części drugiej, jest bardziej wygięty i wykonano go z ciemniejszego gatunku drewna. Bohater może go jedynie odnaleźć w siódmej z kolei ciężkiej skrzyni, jakie znajdzie porozrzucane na całym Nordmarze, Varancie i Myrtanie. Niektórzy koczownicy zamieszkujący pustynie Varantu, posiadają ten łuk na swoim wyposażeniu. Bohater może sprzedać łuk kompozytowy za 448 sztuk złota. Bezimienny, aby mógł użyć łuku, potrzebuje umiejętności łuk, oraz posiadać 120 punktów umiejętności łowieckich.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Nie różni się wyglądem od wersji z Gothic 3. Bohater może go znaleźć jedynie wewnątrz zamkniętej, ciężkiej skrzyni. Statystyki łuku również nie zmieniły się w porównaniu do tych z wersji bez dodatku. Bezimienny może sprzedać łuk po niższej cenie, która wynosi czterysta sztuk złota.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Łuku kompozytowego używają do walki członkinie Burzowych Kruków. Jak na poziom bohatera na początku gry, nie jest on dobrą bronią. Wykonany jest z ciemnego drewna, a po obu bokach cięciwy posiada małe, zdobiące broń elementy wykonane z metalu. Wartość sprzedaży łuku kompozytowego wynosi sto pięćdziesiąt sztuk złota.

Ciekawostki Edytuj