FANDOM

Łowcy smoków – ludzie, którzy zajmowali się polowaniem na smoki w Górniczej Dolinie. Nie mieli oni stałego i oficjalnego przywódcy, działali osobno lub w małych grupach, tylko i wyłącznie dla własnych korzyści.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gildia ta powstała, gdy dowiedziano się o smokach atakujących Górniczą Dolinę. Polowali oni na te gady przede wszystkim dla sławy i bogactwa. Uzbrojeni byli zazwyczaj w miecze jednoręczne lub topory dwuręczne oraz w kusze. Nosili brązowo-czarne pancerze wykonane ze smoczych łusek lub ze skorup smoczych jaj. Zostały one stworzone przez kowala Benneta. Pochodzą z różnych stron świata, jednymi z nich byli najemnicy Onara, a inni to bandyci lub kolekcjonerzy trofeów. Duża część z nich zginęła w walce ze smokami. Gildia ta rozpada się, gdy giną wszystkie smoki. Ci łowcy, którym udało się przeżyć, prawdopodobnie giną z rąk orków.

Poznani łowcy smoków Edytuj

  • Gorn – poznany wcześniej (w pierwszej części gry) jeden z głównych przyjaciół Bezimiennego, obserwował działania orków wraz z Gestathem.
  • Sylvio – były najemnik, polował na lodowego smoka, ginie z ręki Bezimiennego.
  • Bullko – człowiek Sylvia, szukał Finkregha.
  • Cipher – wraz z Bezimiennym i Rodem ma możliwość zabicia bagiennego smoka.
  • Rod – wraz z Bezimiennym i Cipherem może zabić Pandrodora.
  • Jan – kowal wśród łowców smoków.
  • Feros – pochodzi z kontynentu, przebywał na zamku. Zgubił swój miecz, który można znaleźć w orkowym obozowisku na klifie, gdzie znajduje się Hosh-Pak.
  • Kurgan – uważał się za eksperta w polowaniach na smoki.
  • Biff – za opłatą pomagał Bezimiennemu w walce.
  • Godar – bandyta, był skazany za zabójstwo strażnika miejskiego, którego jak mówi nie zabił, lecz ów strażnik potknął się, przez co skręcił kark; uczy Bezimiennego polowania, w tym obdzierania smoków, ale pod warunkiem, że bohater jest łowcą smoków.
  • Kjorn – sprzedaje artykuły pomocne w polowaniu.
  • Rethon – kolekcjoner trofeów, wyśmienity myśliwy. Handluje orężem.
  • Hokurn – mistrz walki bronią jednoręczną, alkoholik, jest pewien, że jeden ze smoków zamieszkuje wulkan.

- Returning =Edytuj

W modyfikacji tej mogą opuścić Górniczą Dolinę i wziąć udział w bitwie pod farmą Onara.

Ciekawostki Edytuj

  • W czwartym rozdziale, w dzienniku pojawia się zadanie Łowcy Smoków, będące w rzeczywistości informacjami o napotkanych łowcach.
  • Wszyscy łowcy smoków spotkani w grze posiadają imiona (nie ma ani jednego członka tej gildii, który jest podpisany jako "Łowca Smoków", nie licząc martwych ciał).
  • Jedyni łowcy smoków, którzy zabili smoka to: Bezimienny, (jeśli wybierze tę gildię) Cipher i Rod (jeżeli Bezimienny weźmie ich do pomocy przy zabijaniu bagiennego smoka) oraz Biff (jeżeli bohater weźmie go ze sobą).
  • Wielu z nich chce oszukać bohatera np. Kjorn lub Biff. To zrozumiałe, ponieważ są to bandyci.
  • Mimo że istnieje kusza łowcy smoków, to żaden z niej nie korzysta.
  • Pancerze łowców smoków zrobione są ze smoczych łusek, lecz gildia ta powstała dopiero po ataku gadów na Górniczą Dolinę. Ciekawym jest fakt pozyskania tego materiału przez łowców (wszyscy mają już zbroje ze smoczej łuski przed zabiciem jakiegokolwiek smoka). Do stworzenia średniego pancerza potrzeba aż dwudziestu łusek. Z jednego smoka można pozyskać tylko dwanaście, co znaczy, że wymaga to zabicia dwóch bestii. Aby więc wyposażyć wszystkich łowców, należałoby zabić prawie trzydzieści tych stworzeń, w Dolinie jednak znajdują się tylko cztery. Musieli więc zdobyć łuski gdzieś indziej, lecz najprawdopodobniej jest to błąd twórców gry.