Fandom

Gothicpedia

Łazat

5404strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

  Łazat – postać, występująca w modyfikacji Zły Sen. Jest to czarny mag - główny antagonista modyfikacji.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Posiadał kiedyś asystenta imieniem Taleron. Pewnego razu okłamał go - powiedział, że nawiązał kontakt z Beliarem. Taleron przestraszył się i uciekł z jego wymiaru. Niestety zostawił za sobą niewielką szczelinę między wymiarową, którą Łazat wykorzystał, by faktycznie porozmawiać z mrocznym bogiem. Razem uknuli spisek idealny – Beliar miał uwolnić się od swojego wroga numer jeden, a Łazat – odejść wolny. Jedyne, co musiał zrobić, to "podrzucić" Xardasowi wizję. Na jej podstawie nekromanta wysłał Bezimiennego do walki z magiem. Dostając się do jego wymiaru zdobył jego kamień śmierci, czyli jego najsłabszy punkt. Jak się okazało – Łazat cały czas bawił się Xardasem i bohaterem jak posłusznymi kukiełkami – wszystko przechodziło zgodnie z jego planem.

Zły Sen Edytuj

Po zobaczeniu "wielkiego kataklizmu" Xardas wysłał Bezimiennego do walki z Łazatem. Z pomocą Idrała, gnomów i XyZyna w końcu odnajduje wejście do mrocznego wymiaru – donikąd. Podczas gdy pomagał koczownikom i paladynom Łazat szykował się do finałowej walki. W końcu bohater otrzymał szczegółowe dane od Israela i otworzył przejście. Po zabiciu XyZyna spotkał się twarzą w twarz z magiem. Opowiedział mu cały swój plan i stwierdził, że będzie musiał zostać na jego miejscu jako wieczny niewolnik tego miejsca, on natomiast spokojnie się stąd wydostanie dzięki nieumyślnej pomocy jego i Talerona. Bezimienny sam stwierdza, że słyszał tego typu rzeczy już nie raz, ale wciąż żyje. Łazat mimo wszystko mówi, że się stąd wydostanie, a bohatera będzie mógł oswobodzić tylko Xardas, lecz jedynie własnym kosztem, a jak wiadomo to nie w jego stylu – Bezimienny zostanie na jego miejscu i to żywy lub nie. W końcu stają do walki. Zaraz po unicestwieniu jego ciała rzucają się na Bezimiennego także jego dusza i szkielet, jednak wszystkie trzy wcielenia giną. Natychmiast po tym bohater niszczy jego kamień śmierci żegnając tym samym zagrożenie z jego strony. Po całym tym zajściu zabiera ze zwłok Łazata runę, dzięki której się wydostaje.

Ciekawostki Edytuj

  • Posiada identyczne uzbrojenie jak Xardas – ta sama szata i miecz;
  • Jaskinia, w której przebywa została stworzona na bazie zatopionej wieży Xardasa;
  • Wszystkie trzy jego wcielenia posiadają płonącą wersję szponu – jak Aya;
  • Posiada gildię najemnik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki