FANDOM

Łój kretoszczura – substancja występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to mały, wykonany ze srebra garnek, wypełniony po brzegi łojem kretoszczura. Używany jest przeważnie do konserwacji dział okrętowych oraz smarowania części mechanicznych.

Gothic II Edytuj

Bezimienny może go kupić w trzecim rozdziale, poprzez doprowadzenie do kłótni dwóch braci, Egillem i Ehnimem, którzy mieszkają na farmie Akila. Ehnim, po sprzeczce, sprzeda bohaterowi łój za 100 sztuk złota, jednak tylko jeśli jest on najemnikiem lub strażnikiem miejskim. Jedna sztuka znajduje się również na statku paladynówEsmeraldzie. Słój leży za skrzyniami na bakburcie w ładowni statku. Dzięki tej substancji bohater może dostać się do bimbrowni farmer Vino, która znajduje się wielkim lesie, pomiędzy klifem a jednym z kamiennych kręgów, smarując przerdzewiały kołowrót podnoszący kraty.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do Gothic II, przedmiot ten posiada kwatermistrz paladynów – Martin. Może on sprzedać bohaterowi garniec z łojem kretoszczura za 10 sztuk złota, niezależnie do jakiej gildii należy.

Zadania Edytuj